Veganský guláš co dům dal – super kombinace

guláš veganské recepty miluna-venca.cz veganství vegan cz vegansklá jídla veganský guláš

Tip na veganský guláš z jednoho hrnce, který se mi dnes povedlo uvařit.

Pokud se stejně jako já neradi zatěžujete vařením a mytím nádobí, zkuste tuto metodu: jednou týdně si uvaříte obrovské množství ragú / guláše a jíte ho třeba celý týden. A při vaření všechny ingredience jen postupně přihazujete do jednoho velkého hrnce, takže spotřebujete minimum nádobí. 

Asi to není pro každého, protože někdo chce jíst každý den k obědu jiné jídlo. Nenároční a líní jedinci to ale jistě uvítají. 😀

Tento guláš chutná díky kopru a jalovci po houbách. Je výživný a sytý. A vařila jsem ho asi hodinu.

 

     Ingredience na 7 litrů:

  • 500 g zelené čočky
  • 500 g libovolných bezvaječných těstovin
  • balení (200 g) sójových plátků nebo ještě lépe sójových kostek
  • 1 kg mražené zeleniny – zde použita směs hrášek, mrkev kukuřice
  • 50 g krupičky (na zahuštění)
  • plechovka smetanového kokosového mléka (z Kauflandu)
  • litr nějakého rostlinného mléka, použila jsem ovesné z obchodu s prošlými nebo skoro prošlými potravinami
  • 5 cibulí 
  • půlka česneku
  • 6 lžic rostlinného oleje
  • dvě hrsti lněných semínek (dobré na chrupavky prý)
  • koření: sladká paprika, mletý jalovec, kopr, kmín, mletý bobkový list, libeček, kurkuma, mletý zázvor
  • sůl, sójová omáčka 

 

Zleva: sójové „maso“ do hamburgerů, sójové mléko neslazené z potravinového sekáče za 20 Kč, krupička, krémová kokosová smetana z Kauflandu asi za 28 Kč.

 

     Postup: veganský guláš

  • Několik hodin předem je třeba namočit čočku a párkrát ji během procesu propláchnout.
  • Do velkého hrnce nakrájíme cibule a česnek, přidáme olej a několik minut smažíme.
  • Ztlumíme plamen nebo dáme hrnec stranou a přidáme koření (aby se nepřipálilo). Cca lžíci sladké papriky, lžičku bobkového listu, půl lžíce kmínu, lžičku kurkumy, půl lžíce kopru, půl lžíce jalovce, 2 lžíce sušeného libečku a lžičku mletého zázvoru. 
  • Chvilku koření smažíme na nízkém plameni.
  • Přidáme smetanové kokosové mléko i litr rostlinného mléka a zvýšíme plamen.
  • Osolíme a přidáme asi 3 lžíce sojovky – ale musí to být ta světlá bez cukru. Nejlepší v poměru cena / kvalita je podle mě Pearl River Bridge Superior Light. Mají ji v Tamdě a ve vietnamských sámoškách, nebo v Bille ale jen malé balení, a v Tescu ale je asi o 15 Kč dražší.

 

jahly-vegan-jahelna-kase-veganske-recepty-jahly-kase-naslano
To je ta sojová omáčka. Stojí cca 80 Kč / 500 ml.

 

  • Přidáme čočku a mraženou zeleninu a za občasného míchání vaříme s poklicí asi 30 minut.
  • Přidáme těstoviny a lněná semínka.
  • Za stálého míchání také přisypeme krupičku.
  • Po chvíli přidáme sójové plátky. (Mají se vařit 3 – 5 minut. Pokud bychom použili sójové kostky, ty by se přidaly už s čočkou, protože se vaří déle.)
  • Vaříme ještě 5 minut, vypneme vařič a necháme dojít.

 

guláš veganské recepty miluna-venca.cz veganství vegan cz vegansklá jídla veganský guláš

 

Tip: Jídla, která si uvařím, si pak prokládám čerstvou zeleninou a někdy si ještě guláš ředím vodou – přítel má radši hustší jídla, zatímco já řidší. 😀

V práci, jiný guláš s pekingským zelím naředěný vodou týden zpátky.
veganský guláš veganské recepty veganství luštěninový guláš čočkový guláš veganské guláše veganské ragú vegan oběd co jí vegani co uvařit veganského jednoduché veganské recepty miluna miluna-venca.cz

A jak se stravujete vy? Jak třeba řešíte jídlo v práci? 🙂

 

Další články z rubriky: