Rajská jahelná kaše se lněným semínkem na kari

jáhly, jahelná kaše / veganské recepty

     Jáhly neboli proso se dříve v lidové kuchyni jedly hojně. Pak ale nastoupila výnosnější pšenice a další potraviny, které je z jídelníčku vytlačily. 

     Jsou zdravé. Neobsahují lepek. Jsou bohaté na minerály (železo, vápník, fosfor, hořčík, kyselina křemičitá), vitaminy (B1, B2 a niacin), kyselinu linolovou a nenasycené mastné kyseliny.

 


proso jáhly jehelná kaše recepty z jahel veganské recepty jahelná kaše kaše z jahel jáhly jáhlová kaše veganský oběd bez lepku bezlepkový
     Recept:

  • Jáhly (500g) a lněné semínko (50g) několikrát propláchnout a namočit přes noc do vody. Druhý den znovu propláchnout a scedit.
    Smažené koření jahelná kaše

  • Druhý den vylít starou vodu, přidat novou a začít vařit. (Jáhly při vaření nasají spoustu vody. Použijte tedy 3 díly vody na 1 díl jahel.) Přihoďte hrstičku sušené petržele, majoránky a kmínu. Vařte cca 15 minut.

  • Ve středně velkém hrnci dát oleji na mírném plameni smažit polévkovou lžíci kari směsi polévkovou lžíci sušené petržele. Míchat a smažit 3 – 4 minuty.
  • Přidat kus nakrájeného zázvoru a asi 8 stroužků česneku. Smažit 5 minut. Poté přilít rajský protlak a dál smažit asi 10 minut.
  • Přidat jáhly, zalít dvěma litry vroucí vody a vše vařit dalších 10 minut.
  • Vypnout vařič, zamíchat a nechat pod pokličkou 10 minut odstát.
  • Podávat s libovolnou syrovou zeleninou. Ozdobit čerstvou petrželkou.
veganské recepty vegan kaše bezmasá jídla bezmasé recepty vaříme bez masa co jí vegani veganská strava

Tip: Intenzivnější chuti podobající se masu, se dá docílit sojovou omáčkou. Zdravější jsou ty bez cukru a bez glutamátu s co nejvyšším obsahem sojových bobů. V běžných supermarketech se dá sehnat například tato světlá sojovka 500ml okolo 50kč.


Nejlepší sojovka / veganské recepty

Další články z rubriky: