Ovesná kaše se semínky a okurkou na slano

ovesné vločky na slano / veganské recepty, raw

 

     Ovesná kaše  ovesné vločky na slano

     Ovesná kaše může být velmi rychlé a výživné jídlo. Oves sice nemá takovou výnosnost jako pšenice, zato je pro nás zdravější. Oves má totiž mnohem nižší obsah lepku, než jiné běžné obiloviny. A dá se jíst v syrové podobě.

     Recept ovesné vločky na slano

  • Namočte přes noc (nebo i déle) ovesné vločky a vodu během procesu několikrát vyměňte.
  • Zvlášť si v miskách namočte přes noc i len, mandle a slunečnice.
  • Před konzumací vločky a semínka naposledy propláchněte a vločky nechte plavat ve vodě. Záleží na vás, kolik vody si necháte.
    sojová omáčka bez cukru a bez glutamátu, olej z pražených sezamových semínek
  • Ráno přidejte nakrájenou salátovou okurku a sojovou omáčku bez cukru a glutamátu.
  • Můžete přidat i kus nakrájené chilli papričky – rozproudí krev a vyplaví endogenní morfiny.
  • Pokud byste chtěli jídlo kaloričtější, můžete dochutit olejem z praženého sezamu.
veganské recepty veganské recepty klíčení namáčení ovesné vločky na slano ovesné vločky na slano
  •      Takto vypadá například mandle namočená (vlevo) a v suchém stavu (vpravo). 

 

mandle namočené a suché / namáčení semen
Mandle

     

  •      Vlašské ořechy po namočení (vlevo), suché (vpravo).

 

vlašské ořechy namočené a suché / namáčení plodů
Vlašské ořechy
rychlé vegetariánské recepty bez masa veganské raw recepty namáčení semen ovesné vločky namočené

     Namáčení a klíčení

     Semínka, ořechy a zrna jsou po namočení snáze stravitelná. Namáčením se také aktivují vitamíny a enzymy, které by klíček použil na svůj růst. Namočení odbourá látky, které by za sucha semeno blokovaly ve vyklíčení a v našem těle by blokovaly vstřebávání minerálů. 


     Namáčet můžete všemožné plody. Osvědčilo se mi například máčet fazole déle než přes noc. Dočetla jsem se někde, že čím déle se luštěniny máčí, tím menší způsobují plynatost. Máčela jsem je snad 6 dní (třetí den už jsem je dala do lednice a vodu však stále vyměňovala). Potom jsem z nich uvařila guláš, no a opravdu bez problémů. 🙂

 

 

  • Ovesná kaše s kokosem a petrželí naslano ZDE

 

ovesná kaše na slano / veganské recepty, raw

 

 

Další články z rubriky: