Jak si udělat běhání zábavnější a efektivnější: 8 tipů

behani-jak-behat-tipy

     Běhání je skvělý způsob, jak shodit přebytečná kila a zlepšit fyzičku.

     Aby to mělo rychlý a viditelný efekt, hodí se běhat alespoň 2x týdně 30 minut, řekla bych.

     Pokud se takto běhá již několik let v kuse, může to po čase omrzet. Vymyslela jsem si proto běhací zpestření, díky kterým mě to stále baví a udržuje v rutině. 

 

🙂

 

     Zde jsou mé doporučení a tipy:

jak správně běhat, běhání
  • 1) Běhejte se svojí oblíbenou hudbou ve sluchátkách. Pokud vás hudba již omrzela nebo nemáte nic nového, zkuste podcasty – třeba Proti proudu.
jak behat v zime
  • 2) Choďte běhat do přírody – ušetříte kolena od nárazů o beton a zelené stromy
    všude kolem dodají mír v duši.
běhání v zimě
  • 3) Pokud máte k dispozici nějaký lesík s cestičkou, dejte si na ní překážky
    v podobě větví a přeskakujte je.
    Střídejte nohy, skákejte přes ně vysoko či daleko.
běhání
  • 4) Pokud uvidíte strom, vhodný k vyšplhání, vylezte na něj.
    Oprášíte své opičí geny a svaly.
jogging
  • 5) Používejte při běhání i ruce. Usnadní to pohyb a paže při tom také posílí.
    Nedržte je na prsou jako socialističtí sportovci ale aktivně s nimi hýbejte
    třeba jako zlý terminátor ve dvojce, když běží.

 

 

  • 6) Před běháním nebo cestou na vaší trasu se rozhýbejte a
    rozdýchejte – půjde vám to pak mnohem líp.
    Protáhněte před a po běhu nohy i ruce klasickými protahovacími cviky,
    abyste předešli namožení.
    A můžete se teba ještě doma rozehřát sérií: 10 panáků, 10 polodřepů, 20krát běh na místě s koleny vysoko, 20krát boxovat, 10 sedlehů, most, 10krát kočičí záda…

 

cvyky-protahovaci-behani-beh

 

  • 7) Pokud cestou narazíte na houpačku, pohoupejte se na ní.
běhání jak běhat
  • 8) Běhejte ideálně ráno ještě před snídaní nebo po čaji či kafi – podpoříte si tím na celý den metabolismus a vyplavíte do krve hormony dobré nálady – endogenní morfiny.

 

 

behani-beh-jak-behat-tipy

Další články z rubriky: