Žitné rizoto

     Žito obsahuje více bílkovin než pšenice. Glukóza se po požití žita uvolňuje do krve pozvolna. Je bohaté na vitamíny B1, B2, B6, E, niacin a kyselinu listovou. Z minerálů obsahuje velké množství fosforu, železa, zinku a selenu.
     Konzumací žita proti aterioskleróze a rakovině tlustého střeva. Více o zdravotních účincích žita ZDE


 

Recept:

  • žito přes noc namočíme a druhý den ve velkém hrnci přivádíme k varu
  • v jiném hrnci dáme smažit na oleji koření (například kurkumu, sladkou papriku, pepř, majoránku, koriandr, kmín)
  • poté smažíme i nakrájené cibule, česnek a chilli papričky (dle subjektivních preferencí)
  • a naposledy zasypeme hrstí libovolné mouky a vzniklou pastu ještě chvíli smažíme
  • do vařícího se žita nakrájíme květák, vaříme cca 5 minut
  • ke květáku a žitu vmícháme pastu, posolíme, mícháme
  • vše vaříme pod pokličkou na slabý plamen asi ještě 5 minut
  • vařič vypneme a necháme cca 20 minut dojít a spojit chutě

žitné rizoto, žito, recepty z žita, žitné ragú, žito jako příloha

Výsledná chuť: Žito je pěkně šťavnaté. Zrníčka jsou pružná a při skusu praskají. Je to prostě dobrá alternativa rizota. Je to vlastně Žitoto.

 

žitné rizoto
Žitné rizoto a stálekvetoucí ibišek.