Rajská jahelná kaše se lněným semínkem na kari

jáhly, jahelná kaše / veganské recepty

     Jáhly neboli proso se dříve v lidové kuchyni jedly hojně. Pak ale nastoupila výnosnější pšenice a další potraviny, které je z jídelníčku vytlačily. Přitom jsou tam zdravé. Neobsahují lepek. Jsou bohaté na minerály (železo, vápník, fosfor, hořčík, kyselina křemičitá), vitaminy (B1, B2 a niacin), kyselinu linolovou a nenasycené mastné kyseliny.

 


proso jáhly jehelná kaše recepty z jahel veganské recepty jahelná kaše kaše z jahel jáhly jáhlová kaše veganský oběd bez lepku bezlepkový
     Recept:

  • Jáhly (500g) a lněné semínko (50g) namočte přes noc do vody.
    Smažené koření jahelná kaše

  • Druhý den vylijte starou vodu, přidejte novou a začněte vařit. (Jáhly při vaření nasají spoustu vody. Použijte tedy 3 díly vody na 1 díl jahel.) Přihoďte hrstičku sušené petržele, majoránky a kmínu. Vařte cca 15 minut.

  • V jiném menším hrnci dejte v oleji na mírném plameni smažit koření: například nějakou již namíchanou kari směs, polévkovou lžíci. Míchejte a smažte, dokud koření nezačne vonět.
  • Přidejte kus nasekaného zázvoru a asi 8 stroužků česneku. Smažte 5 minut. Poté přilijte rajský protlak a dál smažte cca 10 minut.
  • Základ na omáčku, který jste si usmažili, vlijte do hotových jahel, vypněte vařič, zamíchejte a nechte pod pokličkou 10 minut odstát.
  • Podávejte s libovolnou syrovou zeleninou. Ozdobte čerstvou petrželkou.


Tip: Pokud chcete intenzivnější chuť podobající se masu, zkuste si jídlo zakápnout sojovou omáčkou. Vybírejte raději ty bez cukru a bez glutamátu s největším obsahem sojových bobů. V běžných supermarketech se dá sehnat například tato světlá sojovka 500ml okolo 50kč.


Nejlepší sojovka / veganské recepty

Další články z rubriky: