Lečo omáčka s hrachem a rýží

     Když je sezóna zelených paprik nebo jsou zrovna v obchodech levné, zkuste si uvařit tuto neobvyklou ale chutnou kombinaci.


 

  • 250 g loupaného hrachu a 250 g bílé rýže přes noc namočte, ráno dejte vařit hrách, 10 minut vařte, přihoďte rýži (popřípadě i vroucí vodu přilijte, pokud vám vyprchala) a obojí vařte ještě dalších 10 minut. Pak máte přílohu hotovou.
  • ve velké pánvi dejte na oleji smažit jížku (z celozrnné mouky)
  • poté přihoďte pokrájenou zeleninu v přibližném množství(5 paprik, nějaké kozí rohy, 3 rajčata, několik stroužků česneku, lahůdkovou cibuli, zázvor, papričku habanero)
  • zalijte vroucí vodou a přihoďte koření (majoránku, sladkou papriku, kmín, estragon, saturejku). Trochu vody si nechte a zvlášť v hrnku rozmíchejte lžíci kari pasty. Pak přilijte do pánve.
  • posolte a zalijte trochou sojové omáčky bez cukru a bez glutamátu
  • vařte asi 15 minut a pak nechte pod pokličkou odstát třeba 30 minut odstát veganské recepty veganská omáčka veganské lečo lečo lečo veganský oběd paprika na lečo veganské ragú ragú 

Omáčka

 

Výsledek: velmi dobré a jistě i výživné!Sezamový olej

Tip: Dochutila jsem si jídlo na talíři ještě sezamovým olejem, který se občas prodává v Levných potravinách třeba i za 20 kč. Dodává jídlu vyuzenou masovou chuť.

 

Další články z rubriky: